1 | School kan worden gezien als een machtspraktijk en als een vrijheidspraktijk. Geef aan waarom de visie van school als een vrijheidspraktijk de voorkeur verdient. |
2 | Hoe wordt tegemoet gekomen aan basisbehoeften van kinderen middels het ervaringsgericht onderwijs? |
3 | Hoe wordt tegemoet gekomen aan basisbehoeften van kinderen middels het ontwikkelingsgericht onderwijs? |
4 | Hoe wordt tegemoet gekomen aan basisbehoeften van kinderen middels het ReggioEmilia onderwijs? |
5 | Hoe wordt tegemoet gekomen aan basisbehoeften van kinderen middels het High/Scope en Kaleidoscoop onderwijs? |
6 | Hoe leiden scholen op tot vrije burgers in bijvoorbeeld de Amsterdamse Plus-school en praktijkscholen? |
7 | Hoe kan pestgedrag worden bestreden vanuit het gezichtspunt dat pesten een machtsmechanisme is om status in de groep te verkrijgen? |
8 | Hoe kunnen jongeren als medeopvoeder worden betrokken bij het oplossen van conflicten in groepsverband? |
9 | Welke rol speelt vriendschap in de affectieve, cognitieve en conatieve ontwikkeling? |
10 | Welke rol spelen de moeder, de vader en de Ander in de discourstheorie van Lacan? |
11 | In welk discours van Lacan en waarom staat het weten centraal? |
12 | In welk discours van Lacan en waarom staat de meesterbetekenaar centraal? |
13 | In welk discours van Lacan en waarom staat het gedeelde subject centraal? |
14 | In welk discours van Lacan en waarom staat de oorzaak van het verlangen centraal? |