| 1 | Welke samenhang brengt Fonagy aan tussen affectie, cognitie en conatie? |
| 2 | Waarom is de theorie van affectregulatie volgens Sue Gerhardt een nieuw psychoanalytisch paradigma? |
| 3 | Welke rol spelen spiegelneuronen in de ontwikkeling en hoe kan dit een verklaring bieden voor ontwikkelingsstoornissen? |
| 4 | Welk belang heeft gehechtheid in gezinsverband voor het leren in schoolverband? |
| 5 | Wat is het verschil tussen een onveilige hechting en een hechtingsstoornis? |
| 6 | Welk verband is er tussen een hechtingsstoornis, antisociaal gedrag en het bijbehorende orthopedagogische vraagstellingstype ‘relationele ruimte laten’? |
| 7 | Van welke emotionele pendant van objectconstantie is volgens Rygaardsprake bij hechtingsstoornissen? |
| 8 | Wat is een belangrijk verschil tussen een schemagerichte en een rationeel-emotieve benadering van problemen die kinderen ondervinden in de opvoeding? |
| 9 | Welke veilige basis hebben kinderen nodig om tot ontwikkeling te komen? |
| 10 | Welke rol heeft spel in de affectieve ontwikkeling en als voorbereiding op de cognitieve en conatieve ontwikkeling? |