1 | Welke samenhang brengt Fonagy aan tussen affectie, cognitie en conatie? |
2 | Waarom is de theorie van affectregulatie volgens Sue Gerhardt een nieuw psychoanalytisch paradigma? |
3 | Welke rol spelen spiegelneuronen in de ontwikkeling en hoe kan dit een verklaring bieden voor ontwikkelingsstoornissen? |
4 | Welk belang heeft gehechtheid in gezinsverband voor het leren in schoolverband? |
5 | Wat is het verschil tussen een onveilige hechting en een hechtingsstoornis? |
6 | Welk verband is er tussen een hechtingsstoornis, antisociaal gedrag en het bijbehorende orthopedagogische vraagstellingstype ‘relationele ruimte laten’? |
7 | Van welke emotionele pendant van objectconstantie is volgens Rygaardsprake bij hechtingsstoornissen? |
8 | Wat is een belangrijk verschil tussen een schemagerichte en een rationeel-emotieve benadering van problemen die kinderen ondervinden in de opvoeding? |
9 | Welke veilige basis hebben kinderen nodig om tot ontwikkeling te komen? |
10 | Welke rol heeft spel in de affectieve ontwikkeling en als voorbereiding op de cognitieve en conatieve ontwikkeling? |